Ett X-antal veckor utan ridning...

Update: | ✝ Publicerat i Jenny Creek "Penny"
Som rubriken lyder så ska Penny inte ridas på ett x-antal veckor. Anledningen till detta är att hennes rygg har blivit värre igen. Kiropraktorn var ju och kollade på henne för 1 vecka sedan och då sade hon att allt var frid och fröjd och super bra. Jag blev ganska chockad över det eftersom att hon inte slutat stegra utan stegrade en del både innan och efter kiroprakrons besök, minst 1 gång per ridpass men eftersom kiropraktorn sa så, så lyssnade jag för hon är ju ändå typ proffisionell. Jag trodde därför bara att hon stegrade för att hon lärt sig ofog.
 
Men igår var det värre än någonsin, det började dåligt och slutade om möjligt värre. Jag kunde inte komma fram i trav utan att hon började stegra och när jag skulle fatta galopp så gick det knappt, utan hon stannade och stegra men jag gav mig inte eftersom jag trodde att hon jävlades. Tillslut så fick jag ge upp för att jag blev så irriterad och dem på läktaren blev rädda för att jag skulle flyga av. Men när jag kom in så kände jag igenom ryggen för säkerhetsskull och då markerade hon lite i mitten och längre bak mot länden.
 
Så idag när jag kom upp så bad jag Ida som är riktigt duktig på hästar och även Marianne känna igenom hennes rygg och jädrar vad hon markerade! På samma ställen som igår fast mycket värre. Så nu ska hon inte ridas på några veckor och ska ut på promenader, masseras med Arnica varje dag och jag ska lära mig tömköra. Sen när hon är bra i ryggen igen så ska vi kolla sadeln eftersom att hon har musklat om sig en hel del. Och förhoppningsvis så är det sadeln som har ställt till det och då går det ju att fixa.
 
Det bästa är att jag har hittat en duktig tjej som nu har blivit Pennys medryttare. Hon ska komma på torsdag och kolla hur jag gör och få in alla rutiner som ska fixas i stallet varje dag. Det enda bra med att Penny inte går att rida är att Linnea som hon heter kan få en otroligt bra start med att lära känna Penny.