Tuffa beslut

Update: | ✝ Publicerat i Jenny Creek "Penny"
Igår hos vet. så fick vi veta att det saknas ett litet ben i Pennys knä (det brukar vara en slakt orsak) och även att skelettet i knät håller på att urkalkas (förstör sig själv typ) och även att hon har massa pålagringar på knäet. Hon kommer aldrig mera att vara ridbar förutom att skritta lite på platt mark (ej backar). Just nu ska hon gå i rasthage tills nästa besök, ha antiinflammatoriskt i 2 veckor, stå i 4 dagar och efter de 4 dagarna ska hon stå 2 dagar/vecka och de andra 5 ska vi variera med att skritta ut 20 min på platt mark eller att promenera. Vi ska åka tillbaka om ca 3 veckor och ska då vara beredda på att vi kanske måste ta beslutet att ta bort henne.
Just nu lutar det mest åt att vi kommer ta bort henne eftersom jag vill inte sälja henne till någon jag inte känner med anledning av att jag inte kommer veta vad dom gör och hur hårt dom kommer att pressa Penny eftersom att hon bara kommer att fungera som sällskapshäst framöver, så då känns det schysstare att låta henne få somna in eftersom hon ändå snart är 18år.
Just nu är det verkligen ingen munter stämning här hemma, Julia som jag köpte Penny av kommer upp i helgen och hälsar på, så även hon är fullt medveten om vad som antagligen kommer hända och tycker också att det känns bäst.